EKO-PIERWSZAKI - Zespół Szkół nr 1

Licznik odwiedzin

Na bloga liczniki

Idź do spisu treści

Menu główne:

EKO-PIERWSZAKI

Edukacja wczesnoszkolna > Rok szkolny 2018/2019 > PROJEKTY 1a


W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klasy 1a wraz z wychowawcą Beatą Ewą Dąbrowską oraz logopedą Beatą Anną Dąbrowską będą realizowali autorski projekt klasowy z zakresu ekologii ,,EKO-PIERWSZAKI”.
Jednym z najważniejszych zadań edukacji ekologicznej jest uczenie myślenia ekologicznego, podnoszenie kultury ekologicznej, wpajanie prawidłowych nawyków oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska.

Główne cele projektu :
- zapoznanie uczniów z zależnościami zachodzącymi między organizmem, a jego środowiskiem oraz między działalnością człowieka, a przyrodą
- poznanie problemów ekologicznych najbliższego i dalszego środowiska
- nauka ekologicznego życia we własnym domu
- projektowanie i przeprowadzanie różnych doświadczeń
- kształtowanie postaw proekologicznych u dzieci
Projekt będzie realizowany poprzez wycieczki, konkursy, gry i zabawy dydaktyczne, działalność plastyczną oraz konkretne działania w środowisku i dla niego.

 

Ekologiczne stworki

W minionym tygodniu tematyka zajęć pierwszoklasistów poświęcona była zagadnieniom ekologicznym, związanym z problemem wytwarzania przez człowieka śmieci, ich segregacją i utylizacją. Uczniowie 1a realizujący projekt klasowy EKO-PIERWSZAKI bogatsi o nowe wiadomości i bardziej świadomi ogromnego problemu jakim jest zaśmiecanie i zanieczyszczanie naszej planety, na zakończenie tego bloku tematycznego, wykonali ekologiczne stworki. Do ich zrobienia użyto odpadów wtórnych (plastikowych, papierowych, materiałowych), które okazały się świetnym tworzywem do powstania fantastycznych stworków. Dzieci wykazały się niezwykłą pomysłowością i inwencją twórczą wyczarowując niepowtarzalne i sympatyczne zabawki. Młodzi ekolodzy z 1a odkryli w sobie nie tylko talent plastyczny, ale też świadomość, że „śmieci” mogą być tak kreatywnie i rozsądnie wykorzystane.

Beata A. Dąbrowska

Ptasia stołówka

Ekopierwszaki wiedzą,  jak ważna jest dbałość o otaczający nas świat roślin i zwierząt. Miłość do ogólnie pojętej przyrody i natury powinna być przede wszystkim świadoma i niosąca określone korzyści. Dzięki tacie Mai, Panu Piotrowi Grudzińskiemu, który wykonał piękny karmnik, dzieci z klasy 1a zadbały o to, by pomóc ptakom przetrwać zimę. Ptasia stołówka znalazła miejsce w szkolnym ogrodzie dydaktycznym. W ten sposób dzieci nie tylko zatroszczyły się o swoich skrzydlatych przyjaciół, ale też pozyskały bardzo ważną wiedzę na temat zdrowego i rozsądnego dokarmiania zwierząt zimą.

Beata A. Dąbrowska

Zimowy pejzaż – warsztaty plastyczne

Piękna, biała, śnieżna zima, to ulubiona pora roku większości dzieci. Ponieważ za oknem nadal szaro, mokro i mgliście (mimo, że w kalendarzu już grudzień), uczniowie 1 a postanowili przywołać zimę i sprawić, by pojawiła się chociaż w ich klasie. Dzieci realizujące projekt EKO – PIERWSZAKI wiedzą, że dbałość o środowisko, w tym segregowanie odpadów oraz niezaśmiecanie naszej planety, to obowiązek każdego z nas. Dlatego do swoich prac wykorzystały różnego rodzaju odpady, np. ścinki gazet, tkanin, resztki wełny, watę. Piękne prace, które powstały podczas warsztatów nie tylko ozdobiły gablotę na korytarzu i wprowadziły wszystkich w przedświąteczny, zimowy nastrój. Uzmysłowiły też dzieciom, że wiele materiałów można wykorzystywać na różne sposoby i że prawie każdy ścinek czy resztka może stanowić doskonałe tworzywo do kreowania i rozwijania plastycznej twórczości.

Beata A. Dąbrowska

Skąd się bierze woda w kranie?

W ramach realizacji projektu EKO-PIERWSZAKI uczniowie klasy 1a odwiedzili Stację Uzdatniania Wody w Nidzicy. Tajemniczo brzmiąca nazwa i miejsce, które jak się okazuje jest bardzo rzadko odwiedzane przez mieszkańców Nidzicy, wzbudziły ciekawość dzieci. Pierwszoklasiści mieli okazję zobaczyć ogromne filtry i studnie oraz „sztab dowodzenia” czyli skomputeryzowaną sterownię, w której każda kontrolka, to jakiś ważny parametr związany z wodą, która płynie w naszych kranach. Dzieci dowiedziały się, co znaczy uzdatniać wodę potrzebną do celów spożywczych i sanitarnych, w jakim celu się to robi i dlaczego czasami nie ma wody w kranie. Poruszono też ważny temat oszczędności wody, zwłaszcza w obliczu zmniejszających się na świecie zasobów wodnych.

Beata A. Dąbrowska

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego